Plimbări, banya și buncărire pe lacul Baikal

Draga Radis, am ajuns in Mongolia si iata ultimul meu articol despre Rusia! Cu mare plăcere vă spun despre ultima mea oprire în această țară fascinantă. Probabil că ultimele zile în Rusia au fost preferatele mele ... Au fost cei mai buni prieteni pe care i-am făcut? Majestatea imensului lac Baikal și a versanților săi, uneori roșiatici, alteori înzăpeziți? Experiența de neuitat a banya (Sauna rusească) cu Nikolai? Soarele, vântul, frigul? Discuțiile despre peștele afumat, împărțirea supei, chicotelile? Cu siguranță un pic din toate astea 😉

Pe ruta ceaiului din Irkutsk

În articolul meu de săptămâna trecută, v-am povestit despre lunga mea călătorie cu trenul către Irkutsk. Acest oraș a fost într-adevăr ultima mea oprire rusească pe ruta transiberiană, care apoi continuă spre est. La rândul meu, aveam alte planuri ... Dar înainte de a mă îndrepta spre sud și Mongolia, am insistat petreceți câteva zile în Irkutsk și pe malul lacului Baikal, care se află la aproximativ 70 km distanță.

Am petrecut o singură zi în Irkutsk, unde m-am bucurat destul de mult de atmosfera și arhitectura siberiană. Am profitat de ocazie pentru a vizita micul muzeu al ceaiului, unde am descoperit că ruta mea de la Moscova la Beijing corespundea cu „ruta ceaiului”. Într-adevăr, ceaiul chinezesc a tranzitat prin Mongolia și a intrat în Rusia la periferia Irkutsk, înainte de a fi transportat spre vest și către capitală. Eu, care sunt pasionat de ceai, am fost încântat să aflu că îi urmez calea !

buncărire
Am vizitat și Casa Volkonsky, care aparținea unui decembrist exilat în Siberia împreună cu familia sa. Seturile de la mijlocul secolului al XIX-lea au avut o notă urâtă de „Cele patru fiice ale doctorului March”. Am profitat de ziua mea în Irkutsk pentru a gusta ravioli din Buryat, numiți „pozy”. Sunt garnisite cu carne și câteva picături de sos de soia sunt turnate prin gaura mică. Apoi mușcăm un colț și aspirăm sucul foarte gras înainte de a zdrobi totul !

Listvyanka, un mic sat pescăresc de pe malul lacului Baikal

Nu am petrecut noaptea în Irkutsk, dar am găsit un microbuz care cobora direct la Listvyanka pe malul lacului Baikal. A fost un pic o aventură, deoarece nu am putut găsi stația de unde pleacă autobuzele. Atunci am fost foarte fericit că am învățat trei cuvinte de rusă, care mi-au fost foarte utile 😉 Și odată ce autobuzul a fost găsit, a trebuit să aștept patruzeci de minute pentru ca acesta să fie umplut cu pasageri înainte de a pleca. În cele din urmă, am găsit acest sistem foarte eficient, deoarece autobuzele merg doar complet !

Listvyanka este un mic sat pescăresc, dar care pare să trăiască mult din turismul atras de frumoasele maluri ale Baikalului. Este răspândit pe versanții care se învecinează cu nord-vestul lacului, dar pe o porțiune mică (Baikalul este imens). Într-o zi senină, puteți vedea clar munții de pe malul sudic. După vremea rea ​​din ziua precedentă, au fost acoperiți cu un strat de zăpadă proaspătă ...

Când am coborât din autobuz, m-am trezit chiar lângă lac și am fost copleșit de imensitatea lui. Soarele începea să apună pe un cer fără nori și se difuza prin apa perfect transparentă. Eu, care visam să văd lacul „balalaikal”, așa cum am crezut că se numea atunci, încă din copilărie ... Ei bine, asta m-a liniștit puțin când a trebuit să urc la pensiune o jumătate de oră cu rucsacul mare pe spate xD A existat o mică diferență de înălțime față de „Belka Hostel” !

Muntele care se învecinează cu lacul de pe partea noastră era deja foarte roșu și presărat cu case din lemn destul de siberiene. Pensiunea în sine arăta ca o cabană frumoasă și avea un adevărat farmec montan !

Când am ajuns, am avut plăcerea să o cunosc pe frumoasa Luisa, italianul pe care l-am întâlnit la Novosibirsk, care își schimbase planurile de a mă alătura în Listvyanka. Îl adusese cu ea pe Vassa, un rus care tocmai se întâlnise pe insula Olkhon, care făcea câteva obiective turistice în zonă. Cu toate acestea, am avut și două surprize proaste când am ajuns: nu exista internet la pensiune, și mai ales banya (Sauna rusă) nu funcționa ... T_T

În bania lui Nikolai

În căutarea baniei pierdute

Văzându-mi dezamăgirea, Vassa și Luisa și-au pus în cap să ne găsească un banya indiferent de cost. Așa că, în timp ce îți scriam postarea de blog de săptămâna trecută, ei au bătut la fiecare ușă din sat pentru a încerca să găsească o banya! Iar Nikolai, un vecin al hostelului, a răspuns la apel. Întrucât avea nevoie de timp pentru a aprinde focul și a încălzi bania, le-a dat o întâlnire pentru seară.

Între timp ne-am întâlnit și ne-am împrietenit cu alți ocupanți ai hostelului, pe care i-am convins să ne însoțească. Deci, după lăsarea întunericului, noi opt ne-am prezentat la Nikolai, neștiind cu adevărat la ce să ne așteptăm ... Acolo erau trei francezi (inclusiv eu), un elvețian, un german, un italian, un australian și un finlandez.

Trei persoane lipsesc în această fotografie, dar asta face deja un grup mic și bun. Veți observa pălăriile elegante din fetru pe care le purtați pentru a vă proteja capul de căldură și de ramurile de mesteacăn. Idem pentru mănuși de pânză !

Pe scurt: ne-a plăcut cu toții să facem acest lucru banya la Nikolaï ! Gazda noastră ne-a îngrijit foarte bine și ne-a explicat întregul proces. Era foarte amuzant, cu cele trei cuvinte ale sale de engleză și chiar puțin franceză, dar în același timp a rămas serios: banya, asta nu este o glumă ... Este un ritual central în cultura rusă și, în special, în Siberia !

Etapele banya:

• Pentru inceput, ne punem o pălărie de pâslă și mănuși în pânză pentru a vă proteja capul și mâinile ... Veți înțelege rapid de ce xD
  • Atunci intrăm înbanya(similar cu o saună, dar cu o sobă mare în loc de brazier) încălzit la 125 ° C (așa cum îți spun.), ne așezăm și transpirăm mult
  • Atunci, Nikolai apucă o grămadă de ramuri de mesteacăn scufundați într-o găleată mare de apă cu lemn, deschideți ușa aragazului, puneți buchetul umed în el, apoi scoateți-l afară și bateți-l în mod repetat pe aragazul fierbinte.
  • Acest lucru fiind făcut, ne poruncește să ne întindem pe burtă ... Și ne biciuie spatele cu ramurile ! (am făcut-o unul după altul și când a trecut primul am țipat de râs auzindu-i exclamațiile, în durere sau în plăcere, greu de spus ... Ei bine, până la urmă, nu doare deloc, liniștește Dar zgomotul impresionează !)
  • În timp ce altul este bătut cu spatele de gazda noastră, continuăm să auto-biciuim restul corpului
  • Apoi, când se termină căldura, ieșim repede (da, noaptea la 2 ° C din Siberia) și ne scufundăm complet în bazinul de lemn umplut cu apă cu gheață (tot la 2 ° C, în mod natural). Încercăm să rămânem acolo cât mai mult timp, în medie cinci secunde ...
  • In cele din urma, ne lăsăm să drenăm pe terasă în timp ce contemplăm cerul înstelat și inhalăm mirosul de foc de lemne și pădure. După trei minute, simți brusc foarte frig, intri înăuntru și începem întregul proces de două ori !
  • În cele din urmă, când am trecut de trei ori prin frigul fierbinte, vine ritualul spălării. Nikolai apucă un burete teribil de aspru, cu săpun și ne freacă spatele, umerii, pieptul (bine, nu pentru fete, dar băieții au fost acolo) și gâturile. Cea mai proastă parte a fost gâtul, deși băieții susțin că sfarcurile își amintesc încă ...
  • În cele din urmă, când suntem bine frecați peste tot, ne oferă un lighean cu apă foarte fierbinte că vărsați peste cap cu fericire. Dar abia după ce terminăm el ajunge în urmă ca un trădător și ne trimite un alt bazin de apă cu gheață pe fața noastră ! Vă pot spune că face videoclipuri FOARTE amuzante.
  • După aceea, s-a terminat: ne usucăm și savurăm energia incredibilă furnizată debanya. Am pescuit la naiba: în noaptea aceea, nimeni nu avea somn !

Este foarte simplu: râdeam de moarte TUTUROR. Dar apoi s-a amestecat cu un strigăt de durere: buretele de păr de cal al lui Nikolai chiar a durut ... Și pe gât este groaznic !

Această banya a fost într-adevăr un punct culminant pentru grupul pe care l-am format întâmplător: la fel de mult ca să râdem și mai ales să ne biciuim reciproc cu ramuri de mesteacăn, creează legături, desigur ... În ceea ce mă privește, Am vrut să testez banya de foarte mult timp și această sesiune a reușit să-mi depășească așteptările.

Hm, asta nu ar mirosi a omul ?

După banya, am organizat o mică petrecere improvizată în cinstea specialității locale: omul afumat ! Acest pește de tip somon se găsește numai în Baikal și, din păcate, este amenințat cu dispariția. Nu datorită pescarilor, pentru o dată, ci pentru că sigiliile lacului abundă și se transformă într-un tratament ... Teoretic, acest pește este, prin urmare, acum interzis să pescuiască și nu mai este vândut în Rusia. Dar în Listvianka, se găsește peste tot 😉

Acest pește a devenit mascota grupului nostru. Pentru un da sau un nu, mai ales dacă a existat o scobitură (rară) în conversație, unul dintre noi striga „omoouuuul”! Nu mă întrebați de ce, cred că banya ne-a copt un pic neuronii ... Dar ceea ce ne-a făcut să râdem cel mai mult a fost cât de mirosos erau degetele noastre chiar și după ce le-am spălat de trei ori. Este tenace, omul !

Chipul vânzătorilor de pește de pe piața Listvyanka: expresia atât de rusă xD După cum puteți vedea, a existat o gamă largă de pești afumați. Unii pescari au vândut omoul afumat direct în fața casei lor mici din lemn. Omoul afumat: sufletele sensibile se abțin (îmi place, desigur, chiar dacă este puțin plictisitor să îndepărtezi oasele) Bucătăria de la „Belka Hostel” a fost foarte caldă și chiar invitată la petrecere. În plus, lipsa internetului i-a făcut pe toți mai sociabili 😉 Vedeta din centru, deținută de Elise: omul, desigur ! L-am invitat pe acest japonez simpatic, Taka, să ni se alăture. Era banal ... Victor pusese acest pui de la echipa franceză în cap pentru râs și Taka, prea politicos, nu îndrăznea să-l dea jos. De fiecare dată când spunea da, ar da din cap de mai multe ori scuturând puiul, care avea darul de a ne face să râdem ...

Pe traseul Marelui Baikal, între munte și apă

A doua zi după acest faimos banya, (aproape) ne-am ridicat cu toții în jurul orei 6:30 pentru a face drumeții. Într-adevăr, Listvianka este unul dintre punctele de plecare ale traseului Marelui Baikal, un proiect de trasee montane dezvoltat de voluntari care intenționează într-o zi să ocolească lacul. La rândul nostru, ne-am propus să ajungem în satul Bolshie Koty, la 25 km distanță, în maxim 8 ore de mers pe jos. Deoarece niciun drum nu duce la acest mic sat, singura modalitate de a ne întoarce fără să dormim acolo este cu barca, care pleacă la ora 18:00: de aceea am plecat foarte devreme.

Plecare dimineața devreme pentru drumeția pe Marele traseu Baikal! Arată așa proaspăt, dar de fapt dormisem doar două ore ... Peisajele dintre Listvianka și Bolshie Koty erau cu adevărat frumoase. Uneori, stâncile și pinii amintesc irezistibil de Marea Mediterană ... Dar, ridicând privirea, am văzut munții acoperiți de zăpadă și deodată ne-am gândit că suntem în Alpi! În timp ce mesteacănul roșu amintea de Canada ... Prea ciudat 😉 Un pui de somn necesar după picnic făcut din resturile tuturor, pentru că nimeni nu a avut timp să cumpere ceva de mâncare !

A fost o călătorie absolut frumoasă, pe care o recomand oricui se duce în partea Baikal. Există o mică diferență de nivel la început, dar priveliștea răsplătește toate eforturile. Din păcate, nu am putut merge până la Bolshie Koty ... Într-adevăr, vântul a fost foarte puternic și am bănuit că barca va fi anulată. Eu și Luisa, care nu puteam risca să ne petrecem noaptea acolo și să ne pierdem trenul din Irkutsk, așa că ne-am întors pe jumătate. În total, odată cu apropierea de mers pe jos de la pensiune, vom fi făcut 9 ore de mers pe jos și 800 m de cădere verticală ... Știind că abia dormisem cu o zi înainte. La ora 19 am fost GATITI.

La revedere Rusia ... Să mergem în Mongolia !

După adio sfâșietoare și promisiuni că ne vom întâlni undeva în lume, Luisa și cu mine ne-am alăturat Irkutsk. Am mai avut o seară trecută, unde ni s-a alăturat Elise de la echipa Bania și Kathi (ne-am întâlnit la Saint Petersburg) și dragul ei, apoi ne-am luat cu toții la revedere ... Pentru moment 😉

Călătoria mea pe Transiberian în luna petrecută în Rusia: Saint-Petersburg, Moscova, Kazan, Tobolsk, Novosibirsk, Tomsk, Irkutsk și în cele din urmă Listvianka. Apoi, direcționează China prin Mongolia 🙂

A doua zi dimineață, m-am ridicat chiar înainte de zori să merg să iau faimosul trans-mongol. Plecând din Irkutsk la 8:13, a ajuns la Ulaanbaatar, capitala Mongoliei, într-o călătorie de douăzeci și trei de ore absolut superbă. Ca bonus, am fost într-o companie foarte bună cu alte două franțuzești (inclusiv un Marion!) Și un german-danez pe nume Lars (original ^^).

Ultima privire a lacului Baikal din fereastra trans-mongolă, care leagă Irkutsk de Ulan Bator, capitala Mongoliei. Este o călătorie magnifică, care parcurge de-a lungul lacului câteva ore înainte de a traversa primele stepe.

Spre deosebire de alte trenuri rusești unde nu văzusem niciun turist, trans-mongolul era aproape exclusiv ocupat de francezi și germani ... După această mare baie de cultură rusă, m-a făcut foarte ciudat! Era timpul să-mi iau rămas bun de la această țară, care m-a surprins în multe privințe și aproape întotdeauna în bine. Un lucru este sigur: mă voi întoarce și, de preferință, iarna! Mi-am promis că voi patina pe Baikalul înghețat 😉

Așa că sunt în Mongolia de trei zile! Am programat acest articol pentru astăzi, dar sunt de fapt într-o călătorie de o săptămână în Mongolia Centrală. În prezent, sunt, așadar, undeva în stepe, poate călare pe un cal sau dorm într-o iurtă ... Sau chiar îmi bat fundul într-un microbuz accidentat xD Ne vedem în curând ca să vă pot spune totul !