Crête, o insulă în care este bine să trăiești ... și să mănânci

bine

Ei bine, înainte de a-mi începe povestea, încă vreau să vă spun că a trebuit să răsucesc un braț și să-mi rup un picior pentru ca nomadul meu îndrăgostit să vină aici și să mai petreacă 10 zile acolo ... uf, nu a fost ușor! Dar pot fi suficient de convingător când vreau! Îți amintești că lui Pascal i s-a tăiat spatele în ultima săptămână? Ei bine, am folosit asta în special pentru a-i spune că îi va face bine, căldură, nu mai va fi umezeală din cauza prea multă ploaie și că va avea o soție fericită care să fie în căldură și, în plus față de asta. viseaza pentru mine! A ajuns să spună da și până la urmă Creta a fost o ședere memorabilă și magică pentru noi 2. Și oh cât de mult am avut nevoie de căldură și să rămânem fixați în același loc mai mult de 3 zile.

Plecăm din Belgia prin aeroportul Charleroi cu o companie low cost care a ajuns să întârzie la 3:30. Am ajuns în sfârșit în Heraklion, pe insula Creta, era deja ora 19:00 și a trebuit să ridicăm mașina de închiriat și să conducem încă 2:30 pentru a ajunge la închirierea Airbnb. Conducerea 2,5 ore pe drum, pe o insulă pe care nu o cunoști și pe întuneric fără a putea observa peisajul, este mai puțin plăcută ca o călătorie. Și atunci suntem atât de arși din ziua noastră de călătorie și din ultimele zile încât nu avem decât un singur lucru în minte: să ne găsim patul și să sperăm că locul pe care l-am închiriat este perfect pentru a ne încărca bateriile. Și pe această notă, dintre toate Airbnbs și alte închirieri pe care le-am avut de când am călătorit, dintre toate primirile pe care le-am avut, apartamentul Riza este de departe cel mai bun pe care l-am avut până acum.

După un somn bun, într-un apartament confortabil, mare și super curat, descoperim în cele din urmă priveliștea de pe terasa mare pentru săptămâna următoare. Ce mare fericire! Despina și mama ei, gazdele noastre, habar nu au cât de reconfortant fiind aici, acasă și familia ei au fost chiar în linie. În prima noastră dimineață, mama lui Despina ne-a făcut o masă bună la micul dejun și niște delicatese pentru a ne întâmpina, ca să nu mai vorbim că în frigiderul nostru am avut un coș frumos cu fructe și sticle de apă. Ca să nu spun că tocmai am sărit în brațele ei când a venit să ne ducă farfuriile ! hahah Trebuie să mă fi găsit puțin intensă .

Priveliștea mării Mediterane și a munților, a apusului chiar în fața noastră este un adevărat spectacol pentru ochi și suflet. Îți recomand cu adevărat locul cu ochii închiși pentru următoarea ta vacanță. Las linkul aici și, dacă nu ați făcut niciodată o rezervare pe Airbnb, veți avea dreptul 45 USD dacă folosești linkul nostru! Doar faceți clic aici

Trebuie să vă spun că am avut o scurtă (prea multă) ședere aici, în Creta. Am fi putut cu ușurință să petrecem o lună acolo și să nu fi văzut încă totul. Insula este una dintre cele mai mari din Grecia, iar peisajele sale sunt de-a dreptul uluitoare. Pentru noi, Nomade Amoureux, care iubește plaja, munții la fel de mult ca mâncarea bună, am fost clar în paradis.

Scopul principal al șederii noastre în Creta a fost de a reîncărca bateriile, așa că programul a fost o zi la plajă, citit și cină relaxantă la apartament pentru a vă bucura de apusul soarelui și o sticlă bună de vin cu partenerul dumneavoastră. Deci nu am avut șansa să vedem tot ce este posibil.

Iată preferatele noastre aici, în Creta

Plajele din Elafonissi și Balos. O mare WOW! Aș putea spune chiar că acestea sunt cele mai frumoase plaje pe care am avut șansa să le vizitez de când am călătorit. Cu toate acestea, pentru a-l aprecia cu adevărat, după părerea mea, trebuie să mergem dimineața foarte devreme, să zicem la 8 dimineața, deoarece la ora 11:00 cele 2 plaje sunt complet pline de turiști și de bărcile de excursie care aterizează acolo. Nu te opri aici, cu siguranță merită oprirea! Plajele, nisipul alb și apa turcoaz sunt potrivirea perfectă pentru relaxare în acest cadru idilic.

A merge la Balos, am luat uneori o cale destul de intensă și șerpuitoare, cu curbe foarte pronunțate, treceri de oi și capre și înconjurate de prăpăstii mari, care ofereau peisaje uluitoare. Trebuie să spun că, cu angoasa mea de înălțimi, am fost la fel de răsfățat ca în Spania ... O șansă pe care am câștigat-o din experiență, vin destul de bine, chiar am reușit să fac poze fără să mă panic ... sau aproape !

Odată ajuns acolo, există o parcare mare, apoi trebuie să mergi pe o cărare înconjurată de munții oarecum lunari, sunetul clopotelor atașat la gulerele caprelor din apropiere este atât de răcoros. Și, în cele din urmă, vederea care duce la apă turcoaz și nisip alb. O mare recompensă pentru că am ajuns până aici.

Pentru informații, puteți închiria scaune, dar aduceți apă și ceva de mâncare, cu toate acestea, dacă intenționați să petreceți ziua acolo.

Plaja Elafonissam fost preferatul nostru. Apă limpede, nisip alb, și plaja este mai mare și ambele părți ale plajei sunt minunate și diferite, dar perfecte pentru o baie. Din nou, mergeți devreme pentru a vă alege șezlongurile și obțineți un loc primordial, este încă una dintre cele mai frumoase plaje și una dintre cele mai cunoscute de pe insulă, așa că toată lumea vrea să o vadă și cu un motiv întemeiat. De la ora 11 dimineața este aglomerat. Deși preferăm locuri mai liniștite, am avut o zi minunată la această plajă. Peisajul, apa turcoaz pe cât vede, priveliștea munților ... Știu, mă repet, dar ne-a plăcut. La această plajă, există un chioșc care vinde băuturi și alimente, dar care vă transportă bani! Plaja este mare, așa că va trebui să mergeți pe jos pentru a ajunge acolo, aduceam gustări și apă.

Altfel am făcut și câteva plaje, cum ar fi Phalasarna, care era foarte aproape de casa noastră. Oferă șezlonguri, restaurante și alte activități cu apă super răcoroasă!

Pentru a vă face o idee: Închirierea a 2 șezlonguri și 1 umbrelă de soare pentru o zi, prețurile variază între 7 și 9 euro, în funcție de plaja în care vă aflați.

Foodies

Creta este cel mai bun loc de mâncare din Grecia. Trebuie să recunosc că am fost cu adevărat răsfățați de gazdele noastre, pentru că nu a rămas fără mâncare o zi în timpul sejurului nostru. În fiecare zi, Despina și mama ei au preparat mici mâncăruri tradiționale bune pe care ni le aduceau sau pe care ne invitau să le luăm în familie la masa lor cu un pahar bun de Riki de casă (apropo o băutură locală destul de puternică) și fructe. Vă pot spune că nu în Creta am slăbit !

În plus, am avut mare noroc pentru că am avut ocazia să gătesc cu ele mâncăruri tradiționale: o musaca (fel de mâncare făcut cu vinete, cartofi, carne tocată și bechamel) și kalitsounia (navă pe bază de brânză feta și spanac) A fost o experiență extraordinară să împărtășesc acest moment cu ei în bucătărie. Pentru aceste momente pline de umanitate am vrut să călătorim, să întâlnim oameni care te marchează și te fac bine.

Preferatele noastre de mâncare grecească/cretană

Moussaka, Dakos, salată grecească, kalitsounia urmată de un pahar bun de lămâie Riki sau ouzo cu fructe ... mereu fructe!

Un loc în care ne bucurăm cu adevărat de masa, priveliștea și serviciile noastre este Taverna Spilios, dacă vă aflați vreodată în zonă. Iată masa noastră în seara aceea și totul a fost excelent

Șederea noastră în Creta se apropie de sfârșit, inimile noastre sunt grele să părăsim apartamentul nostru aici, un sejur care a trecut atât de repede. Cu siguranță vom reveni la aceasta pentru o perioadă mai lungă de data aceasta. Ne-ar fi plăcut să facem drumeții și să mai vizităm câteva sate, dar am avut nevoie de odihnă și am căzut atât de bine ca un loc, inima mea este plină de recunoștință din această săptămână.

Acum îndreptați Heraklion pentru a lua feribotul spre Mykonos în 2 zile (apartamentul nostru). O schimbare destul de mare când am ajuns în oraș. Casa noastră este într-adevăr mai mult decât simplă și limitată ... dar hei, doar 2 nopți vor fi bine.

Nu am constatat că sunt multe de văzut și de făcut aici, ei bine, ne-am bucurat în continuare de acest moment, dar nu suntem foarte oraș și suntem de părere că 2 zile aici sunt bune în masă.

Există un mic port de pescari frumos, unde puteți merge să vizitați Cetatea Koules. Cetate antică din epoca venețiană care a servit la protejarea intrării în portul Heraklion. Locul este foarte bine restaurat și vizita este plăcută, pentru doar 2 euro de persoană a meritat, este frumos și bine conservat. Panouri explicative în limba engleză sunt disponibile pentru a vă informa, mingi de tun vechi încă la fața locului și o vedere a orașului și a mării în partea de sus a fortului completează vizita.

Iată ce încheie șederea noastră aici pe Creta. Ceea ce ne-a atins cu adevărat a fost primirea călduroasă din partea cretanilor. Oamenii sunt foarte drăguți în afara marilor orașe, vor să vorbească cu tine și sunt cu adevărat interesați de tine, plus că sunt atât de mândri de insulele lor încât vor fi fericiți să te informeze despre asta și să ți-o transmită. istorie, este un punct de vedere interesant. Pe tot parcursul șederii noastre ne-am simțit întotdeauna bine și dacă ar fi undeva unde ne-am putea gândi să ne stabilim mai mult, Creta ar fi cu siguranță alegerile noastre.

În ceea ce privește utilizarea de către compania de închirieri auto, vă voi lăsa numele dacă putem evita acest inconvenient și, mai presus de toate, vă vom informa corect și nu vă fie teamă să puneți întrebări.

Așa că suntem, așteptăm să luăm, pentru prima dată, un feribot uriaș care ne va aduce pe insula Mykonos pentru începutul șederii noastre în Ciclade. Suntem puțin stresați pentru că trebuie să traversăm aproape 8 ore, mă îmbolnăvesc ușor ... Dar hei, ar putea fi mai rău, suntem încă în Grecia!