Nomazi-X

Am avut noroc, pentru că este rar că călătorești întâmplător, să mergi în Noua Zeelandă. În mod normal, aceasta este o decizie conștientă și este planificată cu mult timp în avans. Avem timp să ne gândim la asta, să facem cercetări, să anticipăm fericirea pe care o vom experimenta și locurile pe care le vom descoperi. Avem timp să planificăm un traseu și să alegem unde și când vom face asta sau aia. Dar, în acest caz, am înlocuit pe cineva aproape cu preaviz scurt într-o călătorie de afaceri. Desigur, nu există nicio modalitate de a rata această oportunitate minunată. Cu toate acestea, aș dori să fac un avertisment: a călători pentru muncă nu este o vacanță, din contră.

zeelandă

Așadar, întoarceți-ne la oile noastre și permiteți-mi să vă povestesc despre scurta mea evadare în Insulele de Nord ale Noii Zeelande.

Pentru această călătorie, vom fi trei. Cu toate acestea, doi dintre noi (eu sunt unul dintre ei) vor începe puțin mai devreme pentru a ne acomoda cu jet lag înainte de a ne apuca de treabă. Da, când sunteți din Montreal, Noua Zeelandă este aproape cea mai îndepărtată de acasă, este cealaltă parte a lumii.

Iată-ne, Montreal/Vancouver cu AirCanada. Restul va fi cu Air New Zealand. Uau, marele lux al economiei plus clasa. Mult spațiu, scaun mai mare și mai confortabil decât un băiat leneș cu masă cu 5 feluri. Atât de confortabil încât voi dormi nouă ore la rând. Nimic asemănător zborului meu Spirit Airlines unde nu dormeam și scaunele nu erau jos. (vezi: Am testat pentru tine: Spirit Airlines)

Ajungem în Auckland (cel mai mare oraș din țară) vineri dimineață destul de devreme, dar destinația noastră finală va fi New Plymouth, situată în sud-vestul insulei de nord din regiunea Taranaki, cu magnificul său stratovulcan cu același nume (Muntele Taranaki și/sau Muntele Egmont) care domină regiunea celor 2518 metri.

Un zbor de la Auckland la New Plymouth, un taxi, un hotel, gata, iată-ne. Avem weekendul în față, așa că rezervăm o mașină pentru a doua zi (sâmbătă) dimineața și mergem la culcare pentru a fi gata să plecăm devreme. Ideea unei călătorii de afaceri este să profitați la maximum de timpul dvs., fără compromisuri!

Scopul nostru este să ajungem în capitala Wellington din sudul insulelor de nord, cu strâmtoarea Cook împărțind Noua Zeelandă în două.

Vom călători pe coastă cât mai mult posibil cu o primă oprire la Back Beach. La Back Beach există Paritutu Rock pe care o puteți urca pentru a obține o vedere panoramică a regiunii, dar mai ales a insulelor Sugar Loaf, care sunt rămășițele erodate ale unui crater vulcanic vechi de peste 2 milioane de ani.

Următoarea oprire va fi un popas în ceea ce arată ca Malartic en Abitibi, orașul mic (12.000 de locuitori) din Hawera. Există puțin de spus despre acest loc în afară de faptul că arată ca vestul sălbatic, dar are un turn de apă destul de frumos.

Insulele Pâinei de Zahăr

Wellington, capitala cu doar 412.000 de locuitori, este al doilea cel mai populat oraș după Auckland, cu peste 1.500.000. Mic și fermecător, cu portul său pe malul mării, atrage locuitorii din restul Noii Zeelande. Weekenduri care vin să se bucure de atmosfera sa plină de viață, și scenă culturală, festivalurile sale, piața în aer liber și muzeul său național, Te Papa Tongarewa.

Toate acestea pentru a spune că ajungând în acest oraș noaptea târziu, ne-a fost extrem de greu să găsim un loc unde să dormim. Nu faceți ca noi, rezervați în avans dacă intenționați să mergeți într-un weekend.

Am avut o zi frumoasă în capitală, în ciuda unei ploi fine care va dura toată ziua. Am fost la Muzeul Național, am făcut o plimbare în port, am văzut pescarii care se întorceau cu captura lor, am vizitat piața în aer liber etc. De asemenea, am trecut pe lângă Parlamentul din Noua Zeelandă, am vizitat puțin magazinele, am mâncat bine și am băut bine.

Luăm drumul înapoi spre New Plymouth pentru că mâine este metrou, dormi la muncă. Partenerul meu de călătorie îmi oferă ocazia să merg să văd Podul Te ​​Rewa Rewa înainte de a ne returna mașina de închiriat. Accept pe loc. Nu pot rezista dorinței de a vedea acest pod construit ca scheletul unei balene. WOW! Mulțumesc Suzanne, ce pod magnific și ce moment plăcut.

Acum vine capătul plat. O săptămână intensă de lucru în care ne dăm tot ce putem pentru a păstra cât mai mult timp liber posibil. După zilele noastre de muncă grea, ne rămâne puțină energie, dar, deoarece această țară nu este alături, am putea la fel de bine să profităm. Sărim în duș, ridicăm geanta camerei și mergem pe jos.

New Plymouth, situat la marginea Mării Tasman și cu vedere spre Taranaki, are mult farmec, inclusiv un parc magnific (Parcul PukeKura) lângă centrul orașului. Vegetația este exuberantă și magnifică. Cascade, lacuri, trasee și chiar o mică grădină zoologică unde animalele sunt îngrijite.

Galeria de artă Govett-Brewster,

New Plymouth este un oraș în care este prezentată arta și lucrările artistului Len Lye sunt omniprezente (Galeria de artă Govett-Brewster, Wind Wand).

În sfârșit, vine weekendul. Avem o zi liberă, fiecare pe cont propriu. Avem nevoie de el. Într-o călătorie de afaceri, lucrați împreună, mâncați împreună, vizitați împreună ... O zi „off” este binevenită.

Singur, sub o ploaie puternică, merg pe jos pentru a descoperi acest loc departe de casa mea, chiar dacă nu există nimic exotic. M-am întâlnit brusc cu André (colegul meu) care plecase și el să exploreze această parte a țării, la fel de umed ca mine, dar fericit că se bucură de ceva timp liber. Vom ajunge într-un restaurant libanez unde bucătarul ne va duce înapoi în centrul orașului, deoarece suntem departe de locul nostru de plecare. I-am uitat numele, dar el rămâne pentru mine reprezentantul fidel al bunătății kiwi-urilor. (nume dat Noii Zeelande, un amestec de occidentali și maori).

Un proprietar al muzeului în care lucrăm (Puke Ariki) ne-a oferit o excursie de o zi în centrul Insulei de Nord, pe care am fost rapid să o acceptăm. Scopul, Rotorura, Lacul Taupo, Wai-O-Tapu și vezi niște peisaje.

Cinci dintre noi ne-am înghesuit și ne-am dus pentru o altă zi ploioasă. Drumul, cu două voci, este deluros și sinuos, deoarece nu este posibil. Urcă, coboară, se întoarce strâns și începe din nou. De ambele părți, dealurile sunt verzi, iar oile sunt regi. Noua Zeelandă are mai multe oi decât oameni. Cu toate acestea, este frumos de văzut. Pentru a reveni la drum, trebuie să fii atent. Accidentele sunt frecvente și nu iartă.

Iată-ne în sfârșit, Wai-O-Tapu, Yellowstone din Noua Zeelandă. Situată într-o defecțiune geotermală, această bijuterie extraordinară, cu gheizerele sale, „bazinul de noroi”, craterele sale de apă fierbinte și sulfuroase și bazinele sale colorate fluorescente, permite să ia toate măsurile în activitatea fizică a frumoasei noastre planete. Călătorim prin acest parc pe poteci marcate și nu punem degetele în apă cu riscul de a ne arde. Încheiem vizita la baia Diavolului, iar culoarea pe care o vedeți în fotografie este reală. În ciuda costului ușor ridicat, trebuie să fie pus pe lista dvs.

Ploaia ne va întrerupe vizita, dar suntem într-o călătorie de afaceri atât de ... rapid, vrem să vedem altceva, multe lucruri.

Direction, Lacul Taupo, cel mai mare lac din Noua Zeelandă cu cei 616 km pătrați. Este rezultatul unei erupții vulcanice gigantice, atât de puternică încât a întunecat cerul din China până în Europa.

Încheiem cu o oprire în Rotorura pentru a umple stomacul înainte de a relua drumul spre New Plymouth. Mai avem de lucru, suntem aici pentru asta. Nu trebuie uitat!

Suntem luni și zburăm înapoi la Montreal miercuri. Ne facem treaba și din moment ce totul este frumos organizat și partenerii noștri kiwi sunt eficienți și profesioniști, reușim să terminăm cu o jumătate de zi mai devreme.

Vom avea după-amiaza liberă. Decidem să ne schimbăm ruta de întoarcere. În loc să prindem avionul miercuri de la New Plymouth la Auckland, vom face călătoria cu mașina pentru a vedea pentru a profita la maximum de acest colț al lumii.

Fiind trei cu dorințe diferite, dar cu aceeași sete de descoperire, ne începem vacanța foarte scurtă cu o drumeție pe plajă. André se provoacă să facă o baie în apa înghețată a Mării Tasman. Ce curajos! O face și este foarte mândru de asta. Am imortalizat acest moment pentru el.

Călătoria mea este vulcanii. Taranaki, l-am văzut de departe, dar acum ne vom apropia cât mai mult posibil. Din păcate pentru noi, cerul este complet acoperit și, deși suntem la picioarele lui, nu îl vedem. Cel puțin vom primi credit pentru încercare. Va trebui doar să încercăm să satisfacem dorința Suzannei de a vedea cu ochii ei legendarul pasăre, kiwi, emblemă a Noii Zeelande.

Marțea noastră va fi petrecută pe drumul către Auckland, locul zborului nostru de întoarcere. Iată-ne într-o excursie rutieră de o zi întreagă plină de oprire pentru a admira coasta, numeroasele plaje cu nisip negru, stânca elefanților și magnifica cascadă Bridal Veil Falls din Waikato.

Sosit în sfârșit în Auckland, mâncăm într-un restaurant italian bun, mai mult decât hotelul nostru destul de discutabil. Seara se va încheia cu o vedere panoramică a orașului Auckland.

Miercuri, zborul nostru spre casă este doar seara, ceea ce înseamnă că mai avem o zi în față. Du-te picioare, nicio modalitate de a nu face nimic, vom dormi în avion.

Suntem în țara kiwi-urilor. Acest termen, a definit atât locuitorii, cât și emblema lor. Kiwi este o pasăre fără zbor de mărimea unei găini mici. Mergem să-l căutăm. Vrem să vedem Kiwi. Mai multe atracții semi-turistice oferă, la un preț prohibitiv, tururi cu speranța de a le vedea. Este nocturn și șansele noastre sunt slabe. Decidem să încercăm totul pentru orice. Mergeți la grădina zoologică din Auckland.

Această grădină zoologică merită o vizită dacă aveți ceva timp liber. Volierele cu păsările din țară sunt magnifice. Iată-ne, incinta, înăuntru, închisă, la jumătatea luminii, a casei Kiwi. Cu greu o poți vedea. El ascunde. Evită-ne. Este foarte întuneric, dar persistăm. Kiwi-ul nostru, l-am văzut. Unul este fericit. Suzanne este fericită.

Călătoria noastră de afaceri este un succes.

Vacanța noastră pe „graba” este un succes. Revenim la Montreal cu sentimentul că am profitat la maximum de puținul timp liber pe care l-am avut.

Vă las o imagine a acestui Kiwi furtunos care va rămâne emblema aventurii noastre plătite de angajatorul nostru!