RUSIA - regiunile Saint Petersburg și Moscova

09.09.2018: Estonia -> St Petersburg

(Continuarea jurnalului de călătorie ESTONIA)

Zborul este rapid de la Tallinn, avionul a plecat cu o jumătate de oră târziu și ajung la St Petersburg în jurul orei 12.

Iau un autobuz care merge la prima stație de metrou, mă uit la abonamente și cumpăr un card nelimitat pentru 3 zile.

Ajuns în centrul orașului, mă duc în căutarea hostelului meu unde voi petrece următoarele 3 nopți. Dar la recepție, trebuie să începeți prin a vă înregistra pe teritoriul Rusiei. Tamponul de la aeroport nu este suficient.

Odată ce am intrat în posesia patului meu, merg la o plimbare de două ore pentru a avea o primă impresie despre oraș.

regiunile

La întoarcere, am un burger VG să mă duc să iau cina la hostel.

04/09/2018: St Petersburg (Peterhof)

Merg cu metroul până la cea mai sud-vestică stație în direcția Peterhof, apoi un autobuz mă lasă în fața palatului.

La prânz comand un „cheburek” de ciuperci de cartofi. Se presupune că este o clătită, dar arată mai mult ca un calzone.

De acolo încerc să ajung la Kronstadt și când cer informații la stația de autobuz, nimeni nu vorbește engleza, dar totuși ajung să găsesc ruta corectă de autobuz.

Când ajung la Kronstadt, Mă duc mai întâi să vizitez catedrala, apoi mă plimb puțin înainte de a lua autobuzul înapoi la St Petersburg.

De data aceasta se oprește la nord de oraș. Iau metroul spre centru pentru a merge la Catedrala St Sauveur-sur-le-sang-versé. Ajung la 17:45, ghișeele sunt deja închise. Sau cel puțin pentru moment, se redeschid la ora 18:00, dar prețul este mai mare (400₽ în loc de 250₽ în timpul zilei). Pacat, aceasta este ultima mea sansa de a vizita interiorul, deoarece nu am vizite miercuri si plec joi dimineata devreme.

Mă întorc la pensiune după vizită. Fac un duș și ies puțin mai târziu la cină.

05/09/2018: St Petersburg (Pușkin)

La sfârșitul dimineții, plec spre gară pentru a afla despre trenurile către Veliki Novgorod și Moscova. Două ore de așteptare și o mare frică mai târziu (am crezut că mi-am pierdut camera.), Mi se spune că nu aici trebuie luate biletele pentru Veliki Novgorod, ci la un alt ghișeu.! Grrrr chiar și aici nimeni nu poate vorbi engleza, e o luptă să fii înțeles, ar fi trebuit să iau limba rusă mai în serios. Ei bine, la celălalt ghișeu cel puțin există doar o coadă de 5 minute. Odată ce biletul meu a fost cumpărat în cele din urmă, iau metroul spre sud și apoi un autobuz pentru a ajunge la Pouchkine. Încep prin a mânca ceva și apoi mă îndrept spre Palatul Ste Catherine și în Parcul Alexandre.

Mă întorc apoi în centrul orașului pentru a lua un autobuz care mă duce la periferia orașului St Petersburg și un metrou spre centru. Trec prin Muzeul Schitului de data aceasta și prin grădinile de iarnă.

Încă merg destul de puțin înainte de a mă opri la un restaurant nu prea departe de pensiunea pe care o văzusem pe HappyCow. În cele din urmă este atât de mic încât iau „scoate” și mă duc să mănânc la pensiune. Mă gândeam să ies, dar trenul meu este mâine la 7.17. Și am puțin de mers pe jos, așa că prefer să mă culc devreme.

06/09/2018: St Petersburg> Veliki Novgorod

Până la 6 dimineața, încă mai iau micul dejun, îmi pun lucrurile deoparte și merg până la gară. Ajung la timp și urc în trenul de la 7.17am spre Veliky Novgorod. Trei ore mai târziu, am ajuns. Este încă devreme pentru check-in la pensiune, așa că rătăcesc prin oraș timp de 2 ore bune prin Kremlinul.

07/09/2018: Veliki Novgorod -> Moscova

După ce mi-am luat micul dejun, o întreb pe doamna de la recepție dacă îmi pot lăsa geanta și mă pot întoarce mai târziu să mănânc resturile mele și să o colectez. Ea acceptă. De data aceasta fac un tur puțin mai mare, vremea este foarte frumoasă, oamenii chiar se scaldă în râu, îmi spun că voi petrece apremul pe plajă pentru că trenul meu este doar la 21:13. Vizitez și interiorul catedralei.

Așa că mă întorc la hostel la prânz să mănânc și să-mi iau rucsacul. Apoi, pe plajă, așa cum am crezut că aș face.

Seara mă îndrept spre gară și mă opresc să mănânc într-o pizzerie pe drum. În gară, în timp ce aștept să urc în tren, îl întreb pe un tip de lângă mine dacă vorbește engleza să ceară informații. Se dovedește a fi un turist belgian, A fugit. Ne găsim în același vagon și aproape unul lângă altul. Continuăm să discutăm în tren înainte de a încerca să dormim puțin. Amândoi avem rezervări de clasa a III-a, așa că nu sunt foarte confortabili pentru un somn bun, dar hei, asta face parte din aventură!

08/09/2018: Moscova -> Yaroslavl

Trenul ajunge conform orarului programat la 5:15 dimineața la gara Leningrad din Moscova. Ran pleacă cu metroul și cumpăr un bilet pentru Sergiev Posad. Mă așez într-o cafenea să iau micul dejun în timp ce aștept următorul tren. La 9 dimineața mă întorc la gară, la 10:30 sunt în Sergiev Possad și îmi iau biletul direct pentru trenul către Iaroslavl care pleacă mai târziu după-amiaza.

Vizit Laure-de-la-Trinité-St-Serge. Acest complex monahal, inclus în Patrimoniul Mondial UNESCO, este printre cele mai vechi din Rusia.

După aceea, fac un mic tur al orașului plin de viață în această după-amiază însorită de sâmbătă.

Apoi iau trenul de la 15:44 care ajunge în Yaroslavl la 18:03. Nu am mult timp să vizitez acest oraș, deoarece plec mâine spre Nijni Novgorod și singurul tren este la 7:31. Îmi cumpăr biletul imediat pentru a doua zi și merg la o plimbare în oraș.

Când încep să-mi fie foame, aterizez într-un restaurant și găsesc doi couchsurferi care să mă acomodeze în seara asta. Dima și Ivan nu sunt din zonă, dar lucrează aici câteva luni. Ieșim la o băutură și ne plimbăm prin oraș. Și să mergem la Monument de 1000 de ani, frumoasă noaptea cu muzică și scheme de culori pe fântâni.

09/09/2018: Yaroslav -> Nijni Novgorod

Eu iau un taxi până la gară pentru că este opusul orașului (în comparație cu apartamentul lui Dima și Ivan). Sosește în jurul orei 7:00 și trenul meu este la 7:31. Îmi țin degetele încrucișate pentru a ajunge la timp.

Taxiul mă lasă la 7.22 în fața gării, alerg, trebuie să trec mai întâi prin porțile de securitate, tot alerg, trebuie să ajung acum la platforma potrivită (cea 5, neapărat cea mai îndepărtată), alerg mereu, apoi că găsesc vagonul potrivit (cel 3), continu să alerg și ajung cu 10 secunde chiar înainte de închiderea ușilor. Phew! (Aproape o scenă de film în aceste 20 de minute. Ei bine, am „uitat” să spun că m-am întors și eu cam ca un rahat pe ultima platformă (dar a fost mai puțin super-erou. 😅)). Mă întorc la locul meu și încerc să dorm puțin după această goană nebună. Trenul nu ajunge la Nijni Novgorod până la ora 16, așa că am mai mult de opt ore să mă odihnesc. Când îmi deschid geanta mică pentru a mânca resturile pe care le aveam în Tupperware, îmi dau seama că cutia s-a spart. (probabil când am căzut, frumos în interiorul sacului meu), reușesc să adun niște alimente și să le mănânc. Arunc restul și Tup-ul cu el, ceea ce nu îmi va fi de mare folos în această stare.

Puțin după ora 16, ajung la Nijni Novgorod, iau un metrou pentru a ajunge în centru, deoarece orașul este destul de mare.

Merg două ore bune înainte de a trece de un hostel unde mă interesez despre prețuri. Este puțin mai scump decât celelalte pensiuni la care am fost, dar tipul de la recepție este primitor și vorbește puțin engleză. Este curat și atmosfera este rece. Îmi arată camerele, iau un pat pentru o noapte. Oricum nu am wifi să caut altceva. Fac un duș și ies la o plimbare la Kremlinul Seara.

09/10/2018: Nijni Novgorod -> Suzdal

La timp ajunge trenul (trenurile rusești întotdeauna foarte punctuale) și sunt la Vladimir la 12 am. Mă duc la restaurantul vegan văzut pe HappyCow. Și faceți câteva fotografii ale orașului pe parcurs.

Iau un autobuz spre Bogolioubovo, un mic sat la 10 km est de Vladimir al cărui Biserica mijlocirii Fecioarei pe Nerl situat lângă râu este un sit al Patrimoniului Mondial UNESCO. Trec și eu prin catedrală.

Mă întorc înapoi la Vladimir, apoi iau un autobuz până la Suzdal unde găsesc o adresă pentru noapte, dar nici o pensiune la vedere la adresa indicată.

În cele din urmă, după câteva minute, decid să bat la fereastra unde am văzut lumina, numărul era cel potrivit, dar nu exista nici o indicație și nu exista nimic care să sugereze că este vorba de un hostel. Un domn mă deschide și mă lasă să intru. Nu este nimeni altcineva în unitate, așa că am petrecut noaptea singură aici.

11/09/2018: Suzdal> Moscova

În această dimineață, voi vizita mănăstiri din Suzdal, sunt mai multe și Kremlinul. Trec doar prin cele cu acces liber, am văzut destule biserici în ultimele zile.

Mă întorc la cămin unde a sosit între timp un tip din Hong Kong. Mă uit la biletele de tren spre Moscova pe internet, dar cel mai ieftin este doar la ora 21 seara asta, așa că rezerv și îmi iau timp. Rămân să gătesc la pensiune. Apoi, nu mă grăbesc, îmi spun că voi încerca să fac autostop în Rusia pentru a mă întoarce la Vladimir (pentru că nu există gară în Suzdal). Așa că plec pe jos de la pensiune după-amiaza și mă opresc la o benzinărie pentru a spera să găsesc o mașină. În mai puțin de 5 minute un domn se oprește și mă lasă la intrarea lui Vladimir. Mă întorc înapoi în centru și mă întorc ieri la micul restaurant în timp ce-mi aștept trenul.

Ajung la Moscova în jurul orei 23:00 și merg pe cei 3-4 km care mă separă de pensiunea unde am rezervat pentru o noapte.

12/09/2018: Moscova

Mă trezesc devreme pentru a ajunge pe Loc roșu înainte de 9 a.m. Este la doar 15 minute de mers pe jos de pensiune. Sunt deja câțiva oameni, dar casa de bilete de la biserica Basil-le-Bienheureux nu se deschide decât la ora 11 dimineața. Voi reveni mai târziu pentru a vizita interiorul.

Mă duc la o stație de metrou, iau un permis nelimitat pentru cele 2 zile aici și plec spre sud. Fac o primă oprire la palatul din Țaritsyno. Trec parcul și iau metroul spre Kolomenskoie, un alt parc cu magnificul palat de lemn al țarului Alexandru și Catedrala Înălțării. După mai mult de două ore de mers pe jos, aterizez pe piața acoperită unde există un mic stand vegan.

Când mă întorc în apartament, mai vorbesc puțin cu francezul și mă culc.